akademia 3d

Mijający rok w Solveere to nie tylko dziesiątki spotkań, setki wydrukowanych modeli czy tysiące godzin poświęconych na prowadzenie badań. W tym roku bowiem sporą część naszej działalności poświęciliśmy edukowaniu przyszłych pokoleń. Oto krótkie podsumowanie zakończonego „Roku Akademickiego Solveere”

W branży druku 3D niezwykle istotnym elementem jest wiedza. Zważając na szeroki wachlarz naszych produktów, przykładamy ogromną uwagę do nieustannego szkolenia naszych pracowników. Dzięki temu, zdobyta przez nich wiedza jest następnie przekazywana dalej, potencjalnym klientom, hobbystom oraz uczniom i studentom. W roku 2016 nasi pracownicy spędzili w sumie ponad 3000 godzin na szkoleniach branżowych na całym świecie, w tym w Gladebeck, Koblencji czy Frankfurcie (Niemcy), Lionie (Francja) czy Szanghaju oraz Hangzhou (Chiny).

Mijający rok obfitował także w liczne szkolenia prowadzone przez pracowników Solveere w całej Polsce. Największym przedsięwzięciem był czynny udział w Akademii Technologicznej Play, organizowanej przez jednego z największych polskich operatorów sieci komórkowej. Na przestrzeni 3 miesięcy odwiedziliśmy kilkanaście, największych miast w Polsce, w tym m. in. Warszawę, Wrocław, Kraków, Poznań czy Gdańsk. W trakcie eventów przeszkoliliśmy ponad 350 pracowników sieci Play.

Ważnym wydarzeniem była też „Akademia Druku 3D” organizowana przez Solveere we współpracy z Sosnowieckim Parkiem Technologiczno-Naukowym. W jej ramach pracownicy oraz studenci uczelni wyższych mogli bezpłatnie przekonać się o możliwościach i ograniczeniach, jakie niosą ze sobą druk 3D oraz skanowanie 3D. W akademii wzięło udział ponad 50 osób z różnych uczelni, w tym Uniwersytetu Śląskiego, Uniwersytetu Rzeszowskiego, Uniwersytetu Łódzkiego, Uniwersytetu Opolskiego, Politechniki Warszawskiej oraz Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.

Istotnym elementem roku akademickiego dla zespołu Solveere były też specjalistyczne szkolenia organizowane na życzenie firm prywatnych. Szkolenia dotyczyły różnych materii, m. in. serwisowania i obsługi profesjonalnych systemów druku 3D (technologie SLS, SLM i 3SP), zastosowania desktopowych drukarek 3D w przemyśle, wzornictwie i architekturze (technologia FDM) czy zastosowania skanerów 3D w procesach kontroli jakości produkcji oraz inżynierii odwrotnej.

 

Ostatnim i równie ważnym elementem roku akademickiego Solveere były także liczne badania, prowadzone we współpracy z jednostkami akademickimi w całe Polsce. Badania dotyczyły różnych zagadnień, w tym chociażby sprawdzania właściwości mechanicznych, fizycznych oraz chemicznych materiałów stosowanych w różnych technologiach druku 3D oraz możliwości ich adaptacji na potrzeby nauki, medycyny czy robotyki.